על רקע המצב: 5 דרכים שיעזרו לכם להירגע

אנחנו חיים בתקופה מאתגרת, את זה אנחנו לא צריכים להגיד לכם. אתם מרגישים זאת היטב על בשרכם. קשה לישון בלילה, קשה לאכול או אוכלים אוכל מעובד וכזה שמייצר תחושה לא נעימה בעצימות מוגברת. אנחנו מרגישים חרדה, חוסר וודאות ועוד רגשות מורכבים המלווים תקופה של טלטלה בסדר גודל כזה. במאמר הבא ננסה לעזור לכם להרגיש קצת יותר טוב. זאת על ידי שימוש בכלים פשוטים אשר יכולים לחבר אתכם לסנטר, לתחושה של חוסן פנימי אמיתי. כזה שיאפשר לכם לעבור את התקופה הזו בצורה קצת יותר טובה. מתחילים עכשיו. 

הכלל הראשון הוא להתמקד בכאן ועכשיו 

גם בימי שגרה, רבים מעסיקים את עצמם שעות במחשבות על העבר ועל העתיד. יש מי 'שסוחבים' איתם סיפור לא פשוט מהעבר ויש מי שחרדים לגורלם ולמה יהיה בהמשך הדרך. הבעיה עם המחשבות הללו היא שהן הרבה פעמים מעוררות אותנו להרגיש את אותן תחושות קשות בכל פעם מחדש, כאשר בפועל אין לנו ממה לחשוש באמת. לצורך ההמחשה: בחורה יכולה להרגיש אי נוחות וממש חרדה מכיוון שקבעה דייט לאותו ערב. כמו שכולנו יודעים, יכול מאוד להיות כי הבחורה תגיע לדייט ותמצא שם בחור מקסים. אולי הערב יהיה מהנה וחבל היה שבילתה את כל השעות לפני כן בתחושה של אי נוחות. כמובן, הערב יכול להסתיים באכזבה ועדיין, היא 'ביזבזה' שעות רבות מהבוקר בחשש ופחד. אם היא הייתה מצליחה להתמקד במה שקורה כאן ועכשיו במקום במה יהיה בעתיד, היא הייתה מרגישה הרבה יותר טוב. איך מתמקדים בכאן ועכשיו? בזכות תרגילי מיינדפולנס עליהם נדבר בעוד רגע. 

שימוש בתרגילים באופן קבוע 

מיינדפולנס, בעברית 'קשיבות', אלו טכניקות המגיעות אלינו ישר מהמזרח הרחוק. טכניקות מיינדפולנס כוללות תרגילים של נשימה, התמקדות במה שקורה כאן ועכשיו מתוך ניסיון למצוא תחושה של שקט. בשביל ליישם תרגילי מיינדפולנס אתם ממש לא צריכים להיות נזירים טיבתיים או אנשים יוצאי דופן. אתם פשוט צריכים לקחת את הטלפון ולשים על שקט. אתם יכולים לשים שעון מעורר לעוד שתי דקות. מכאן כל שעליכם לעשות הוא להתרכז בנשימה. נסו להרגיש איך היא מרגישה עם הנשימה ואיך אתם מרגישים בנשיפה. ככל שתצליחו להתמקד במה שקורה כאן ועכשיו ואם תצליחו לקיים את התרגיל הזה, שתי דקות בכל יום, עדיף בשעה קבועה. אתם תראו איך פתאום אתם רק ממתינים לרגע הזה בו המחשבות נרגעות ואתם מצליחים להתרכז במציאות המיידית. זו שמתרחשת עכשיו. אתם כמובן יכולים לבצע תרגילי מיינדפולנס בהדרכה מוקלטת או לבד. אין חוקים. העיקר הוא להתמקד בגוף, באיך שאתם מרגישים כרגע. 

מצאו לעצמכם זמן להתפנק 

אתם יכולים לקבוע יום כיף בספא בהרצליה עם אנשים שאתם אוהבים. אם את רוצה לקחת את החברה הכי טובה, אמא או אחות, זו אפשרות מצויינת. את הרי עושה תמיד בשביל כולם. את דואגת לבן הזוג, את דואגת לילדים, את עושה הכל בצורה מרשימה ויוצאת דופן. אבל כדי שלא תמצאי את עצמך קורסת לתוך מציאות בלתי אפשרית, זה הזמן שלך למצוא לעצמך רגע קטן של נחת. רגע קטן בו את יכולה פשוט לבלות ביום של פינוק לגוף ולנפש. אחת הדרכים לעזור לעצמנו להרגיש טוב יותר היא פשוט למצוא את הדרך לטפל בגוף ודרכו להגיע לנפש פנימה. 

כלי חשוב להתמודדות זה לקבל את עצמנו בתוך הסיטואציה 

אל תשכחו כי 'הכל נורמלי במציאות לא נורמלית'. אף אחד לא לימד אותנו איך להיערך לסיטואציה קיצונית כל כך. אף אחד לא הכין אותנו מראש לאפשרות הזו. לכן, כל כך חשוב לאפשר לעצמנו להרגיש מה שאנחנו רוצים בלי להיבהל מהרגשות שלנו. אמנם, כדאי להתמיד ביישום תרגילי מיינדפולנס כדי להרגיש טוב יותר. אבל לא פעם, החשש מהחרדה עצמה רק מביא לעוד חרדה. אם נצליח פשוט לקבל את עצמנו כמו שאנחנו ברגעים הללו בלי שיפוטיות, בוודאי עם הזמן נראה כי התחושות הקשות עוברות ואנחנו כבר נמצאים במקום אחר.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן